Przygotowanie do testu sprawności fizycznej do Policji

Przygotowanie do Testu Sprawności do Policji

Jeśli chcesz startować do Policji na pewno wiesz już, że jednym z etapów rekrutacji jest Test Sprawności Fizycznej (TSF).  Dla przypomnienia wrzucam filmik i opis jak to generalnie wygląda:

Fajnie to jest również pokazane na tym filmiku:

Co warto wiedzieć na temat Testu Sprawności Fizycznej?

Przede wszystkim jest taki sam zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.

Aby przystąpić do TSF należy mieć w dniu testu zaświadczenie lekarskie, sporządzone nie wcześniej niż 14 dni od dnia testu. Na zaświadczeniu powinna być informacja w stylu: „Zdolny do testu sprawności fizycznej” czy „Zdolny do wzmożonego wysiłku”. Nie jest prawidłową informacją np. „Zdolny do umiarkowanego wysiłku” czy „Zdolny do pracy w Policji”.

Ze sobą należy mieć również:

  1. Dowód osobisty.
  2. Strój sportowy.
  3. Obuwie sportowe z jasną podeszwą (aby nie pozostawiać czarnych śladów na hali).

Poniżej wrzucam screeny z Rozporządzenia Ministra Spraw Wew. z dnia 17 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji (jest to aktualny dokument!), którego fragment dotyczy właśnie Testu Sprawności Fizycznej:

Jak przygotować się do Testu Sprawności Fizycznej do Policji?

Tor przeszkód trwa maksymalnie 1 min 41 sek, a zatem jest to wysiłek fizyczny w zakresie beztlenowym (wysiłek jest krótki, ale za to bardzo intensywny). A zatem aby do niego się przygotować nie trzeba biegać długich wybiegów po kilka kilometrów, które nie przygotowują nas do takiego intensywnego wysiłku.

Oczywiście spokojne bieganie przynosi wiele korzyści, największą z nich jest polepszenie kondycji, ale wysiłek jest cały czas realizowany w zakresie tlenowym i nie wpłynie w znaczącym stopniu na poprawę wyniku testu, a na tym nam właśnie zależy.

Aby uzyskać dobre wyniki w TSF musimy skupić się głównie na:

  1. Treningu w zakresie beztlenowym (element treningu interwałowego)
  2. Budowaniu siły (głównie nóg).

 

Warto poszukać gotowych planów na budowę siły nóg oraz skoczności. Do tego dołożyć po prostu interwały. Nie zaszkodzą również biegi na dystanse ok. 500 czy 800 metrów. Powyżej 1km już raczej nie będzie to miało sensu.

Bardzo wskazane jest zaznajomić się na hali sportowej z przeszkodami, które czekają na torze. W ten sposób złapiesz technikę, dzięki której urwiesz kilka cennych sekund.

Są nawet specjalne kursy przygotowawcze do Testu Sprawności Fizycznej, jak np. te:

http://www.bikart.pl/szkolenia/policja.html

https://www.facebook.com/kursydopolicji/

Warto przygotować się konkretnie, aby osiągnąć jak najlepszy czas. Każdy punkt się liczy, zatem dziel swój czas na naukę do testu wiedzy i treningi do testu sprawności. Po tych testach możesz dopiero skupiać się na testach psychologicznych, spokojnie starczy Ci czasu na przygotowanie się do nich 😉

Powodzenia i wytrwałości w treningach! 😉

About the author

testydopolicji

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*